تعریف سمعک
نوشته شده توسط : admin

 

 

سمعک چگونه کار می کند؟
سمعک صدا های محیط را توسط میکروفون های خود دریافت می کند و آن را به آمپلی فایر(موتور سمعک)تحویل می دهد. نقش اصلی در پردازش صدا را آمپلی فایر سمعک انجام می دهد. آمپلی فایر سمعک دارای مدارات متنوعی است که هرکدام تکنولوژی خاصی را بر عهده دارد. پس از پردازش صدا ها باید صدا به گوش انتقال یابد. رسیور سمعک (بلندگو) مسئول تقویت صدا های دریافتی از آمپلی فایر و تولید آن است. قدرت هر سمعک را بلندگوی آن تعین می کند.

 

اجزای سمعک

 

سمعک خوب چه سمعکی است؟
سمعک از نظر پردازش صدا به چند دسته تقسیم می شود. سمعک آنالوگ، سمعک دیجیتال، سمعک هوشمند و سمعک وایرلس این دسته بندی را تشکیل می دهند.
سمعک خوب سمعکی است که سه نیاز اصلی کاربر را فراهم کند. اول این که صدا ها را تقویت کند به گونه ای که فرد قادر به شنیدن صداهای آرام هم باشد. دوم اینکه باعث اذیت شدن فرد نشود و صدا های بلند را بیش از حد تقویت نکند. نیاز سوم که مهم تر است مربوط به تقویت مناسب گفتار است. سمعک باید گفتار را در حدی تقویت کند که فرد به راحتی آنرا بشنود و آنرا از صدا های مزاحم محیط به راحتی تفکیک کند.
امروزه سمعک ها دارای تکنولوژی های پیشرفته ای هستند. میکروفون های سمعک قابلیت تمرکز بر گفتار و جهت های مختلف را دارند، سوت سمعک قبل از شنیده شدن توسط فرد حذف می شود و صداهای مزاحم محیطی به سرعت شناسایی و حذف می شوند.


قابلیت اتصال به ریموت کنترل ها و لوازم جانبی به سمعک ها فراهم شده است. همچنین موبایل های اندروید و آیفون بدون نیاز به واسطه به بسیاری از سمعک های وایرلس وصل می شوند.

 

سمعک هوشمند وایرلس

 

قیمت سمعک
قیمت سمعک بدلایل متعددی بسیار متنوع است و این موضوع سوالاتی را در ذهن کاربران ایجاد میکند.

 

عوامل موثر در قیمت سمعک
علم سمعک در کنار تکنولوژی های پزشکی و الکترونیک در حال تغییر و پیشرفت روزافزون می باشد. تولید قطعات جدید و کم مصرف باعث تولید سمعک های پیشرفته تر و کوچکتر شده است. اصلی ترین فاکتور در تعیین قیمت سمعک تکنولوژی بکار رفته در مدارات آن است. سمعک های مختلف دارای سطوح متفاوتی از تکنولوژی هستند. علاوه بر این فاکتور ، موارد دیگری در تعیین هزینه ی سمعک نقش دارد:

 

تاثیر کیفیت ساخت بر قیمت سمعک

سمعک های امروزی با کیفیت بالاتری نسبت به دهه های قبلی ساخته می شوند و استانداردهای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. کیفیت ساخت سمعک و قدرت مقاومت در برابر رطوبت و گردوغبار و ضد ضربه بودن عامل مهمی در تعیین قیمت سمعک می باشد. در سالهای اخیر سمعک های ضدآب و ضد رطوبت جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده اند.

 منبع:.jahansamak




:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: